Brev:
Min søn vil ikke spise - 6 mdr.
25. september 2009
Alder:
6 mdr.
Min søn vil ikke spise - 6 mdr.
Kære Helen,
Min søn er nu 6 mdr og jeg har store problemer med at få ham til at spise. Da han var 4 mdr startede jeg så småt med vælling på modermælkserstatning, først majsvælling som han absolut ikke kune lide og siden risvælling, som han kun har spist tilsat store mængder banan og sveskemos. Det er egentligt gået rimeligt, men nu melder han også fra på det - det kan kun spises hvis der er mest banan.
Efter opstarten med vællingen/grøden så begyndte jeg også på grøntsagsmos men det har har jeg slet ikke kunne få ham til at spise. Jeg har eksperimenteret med mange forskellige konsistenser, men det er meget tydeligt når der er noget han ikke kan lide - han væmmes og får guldegysninger. Han er dog altid frisk på at smage.
Status er nu at han vil spise mos af banan, sveske, pære, melon samt avokado.
Jeg har prøvet kartofler, gulerødder, søde kartofler, persillrod, broccoli, blomkål, ærter, æbler, hirsegrød.
Nu er jeg begyndt at give ham nogle større stykker som han selv kan sutte på, men det er kun agurk og ind i mellem bønner, der har interesse.
Jeg har ammet ham fuldt, til han var lidt over 5 mdr. Nu ammes han kl 04 og 07, og resten af dagen får han så 4-5 flasker, den sidste kl 20.